Klubbens sponsorer

Statusrapport 4 fra Team Møller-Nielsen

Mandagens fire specialetaper bød på lidt af hvert, både opture og nedture. Generelt om dagens etaper er, at de ikke var nær så stejle som dem søndag, men det var luskede prøver med meget pletvis sne.

ZR 6, som var løbets længste, var lidt af en nedtur. Søvnen var ikke kommet rigtig ud af kroppen. Det kørte ikke optimalt. Det var bl.a. dækkenes skyld (de andre hold har de rigtige dæk, altså de hold, teamet har holdt service med, som er tidligere vindere af løbet). Det blev kun til en 125. plads på etapen og holdet rykkede en plads tilbage generelt til en 30. plads. Dette skyldtes bl.a., at der røg 4-5 biler af på etapen foran holdet.

2015-Historisk-RMCH-Moeller-Nielsen-07

ZR 7 – her kørte det bedre, og det blev til en 57. plads på etapen, hvilket betød at holdet rykkede tre pladser frem generelt til en 27. plads.

Efter en god grill frokost med tomater under en bro skulle ZR 8 køres, men ak, her mødte Henrik og Martin deres skæbne. Henrik mistede kontakten til vejen et sted, hvor det gik stejlt ned, og selv med 100 meters afstand fik han slet ikke taget noget af farten af. Ved svinget gav Henrik fuld gas, drejede, røg lidt op ad en vold og endte i den dybe sne. Minimal skade på bilen. Slet ingen på mandskabet, men selv med tre tililende franskmænd tog det minimum fem minutter at få bilen op. De fik derfor brug for træktorvet, som Martins fætter Hector havde givet dem med.

Sådan kan en god placering blive skiftet ud med en mindre god. Parret endte med maksimumstraf på etapen, hvilket placerede dem på en 269. plads på etapen og rykkede dem tilbage til en general placering som nummer 170.

ZR 9 skulle så vise sig at blive dagens højdepunkt, da Henrik og Martin blev nummer 9 på etapen og rykkede lidt op igen i generalklassementet til en 165. plads blandt de 275 tilbageværende teams.

Anne Møller-Nielsen.