Klubben

Aarhus Automobil Sport blev stiftet i Aarhus i 1957 og kunne den 4. november 2017 fejre sit 60 års jubilæum!

Aarhus Automobil Sport har igennem mange år været en af Danmarks største bilsportsklubber med pt. omkring 400 medlemmer, som dyrker baneløb, rally, bilorientering, historisk pålidelighedsløb eller medvirker som løbsofficials.

Banesporten kom for alvor på Aarhus Automobil Sports program, da Jyllands-Ringen blev opført i 1966, og Aarhus Automobil Sport har i alle årene haft det sportslige ansvar for afvikling af løbene.

På grund af den ekspertise, som klubben har oparbejdet indenfor banesporten, har klubben i det første årti i det 21. århundrede i perioder også haft ansvaret for afvikling af baneløbene på Sturup Raceway og Padborg Park (Padborg). Ligeledes er mange af de kendte danske banekørere medlem i Aarhus Automobil Sport – såvel de hjemlige kørere, som dem, der deltager i udenlandske løb.

Også indenfor det organisatoriske har Aarhus Automobil Sport været i front, og klubben er pt. repræsenteret i Dansk Automobil Sports Union (DASU) i bestyrelsen, vejsportsudvalget og banesportsudvalget. Endvidere var klubbens formand i 1970’erne Gert Nielsen præsident for DASU og senere næstformand i Dansk Idræts Forbund. Siden 2017 har Henrik Møller-Nielsen været formand for DASU, ligesom Harry Laursen i en lang årrække har været medlem af Dansk Automobil Sports Unions bestyrelse.

Igennem de mere end 60 år klubben har eksisteret, har den arrangeret utallige DM-afdelinger indenfor de forskellig bilsportsgrene, og medlemmerne har også gennem årene vundet mange Danmarksmesterskaber hjem til klubben.

Selvom banesporten naturligt nok fylder en del af Aarhus Automobil Sports tilværelse, udfoldes der dog også stor aktivitet indenfor de andre sportsgrene, og i klubben er der plads til alle, hvad enten man har de store vinderambitioner eller blot vil deltage i klubbens gode sociale liv.

<a href='http://bilsport.dk/klubben/kalender-2/'>Kalenderen</a>