Klubbens sponsorer

Claus Christensen: ”Det var det sjoveste løb i år”

”Det var det sjoveste løb i år.” Sådan lød ordene fra Claus Christensen, da han havde afsluttet det tredje og afsluttende løb for Special Saloon Car ved Sensommerløbet på Ring Djursland. Med en safety car-periode som eneste afbrydelse var han gennem hele løbet blevet presset af Christer Gislerud, men nordmanden formåede ikke at finde en vej udenom den Valvoline NextGen-sponsorerede Aquila.

2013-Bane-SSC-Claus-Christensen-09

”Det var Christers og min første rigtige duel i år, hvor vi var jævnbyrdige og i lige kamp. Det var selvfølgelig ærgerligt, at der kom en safety car-periode midt i det hele, men det gode ved løbet var det pres, jeg havde. At der virkelig blev pushet. Jeg kørte 100 procent, jeg kunne ikke mere, og jeg ved ikke, om Christer gjorde det samme, men det var fedt at få noget konkurrence, hvor man virkelig kunne mærke det, for jeg kunne se, at han var alle steder. Det var det fedeste løb!”

Godt et døgn tidligere var humøret i den helt anden ende af skalaen hos den århusianske racerkører. Her måtte han udgå fra en sikker føring efter en kollision.

”Løbet startede fint, indtil jeg kom op til min far Anders, som jeg skulle lappe med en omgang, men så sørgede han for, at jeg ikke skulle blive dansk mester i år, for han smadrede mit forhjul,” siger Claus Christensen. ”Jeg tænkte, at det var løgn. Jeg var sikker på, at han havde set mig, da jeg gik indenom ham, men det havde han ikke. Det er da lidt beklageligt, at det har kostet mig titlen, men skidt med det. Nu er det glemt.”

Mens Claus Christensen blev presset hårdt i det afsluttende heat, var han rimelig suveræn i det heat, der startede søndagens program for Special Saloon Car-kørerne.

”Andet heat var regnvejr. Jeg kørte stærkt til at starte med, fik lavet et hul, endda rimeligt meget, inden jeg lod Christer køre mig ind,” forklarer han. ”Jeg tror, at jeg havde 15 sekunders forspring, og så fik jeg at vide over radioen, at nu var det ti, nu var det otte, og da der var fem, vidste jeg, at der var to omgange tilbage, og så kunne det ikke lade sig gøre alligevel for Christer.”

Selv om nulscoren i lørdagens heat var weekendens absolutte lavpunkt, så bragte de få omgange, han nåede at tilbagelægge i heatet ham alligevel en ny banerekord. ”Jeg satte den gamle sidste år ved samme løb, hvor jeg kørte på 48,474 sekunder. Denne her gang fik jeg banket seks tiendedele af rekorden, så den nu er på 47,827,” slutter Claus Christensen, der i den sidste september-weekend skal til start igen på FDM Jyllandsringen.

CC Racing.