Klubbens sponsorer

AAS-duo uheldig i Dubai

Fredag var dagen, hvor løbet startede for Jens-Erik og Jens-Henrik Hansen, som i Dubai kørte sammen med René Hagedorn i den gule og grønne Citroën C2, som de havde kvalificeret til en startplacering som nummer 62 og dermed toer i klassen.

Der blev puslet om C2’eren om formiddagen. Klokken.12.15 kørte Jens-Henrik til startgridden, og klokken 13.00 gik starten. Det blev en fornuftig start, hvor ’de store drenge’ fik lov at kæmpe om at komme først.

2013-HM-Motorsport-04

Det gik rigtigt godt. Efter en time førte vi klassen, så kom kode 60 (en lokal regel, der betyder, at overhaling er forbudt og makshastigheden er 60 km/t). Her var alt vel, men så kaldte Jens-Henrik ind, at bilen var begyndt at ryste. Måske var det pickup på dækkene, fordi der var blevet kørt langsomt i flere omgange. Han gik i pit og Rene hoppede i.

Igen var der kode 60, da en Lamborghini var stået af. Rysteriet var blevet værre, og René måtte gå i pit, hvor en trækaksel blev skiftet. Rene fortsatte, alt var vel. Jens-Erik tog sit stint i to timer, så blev det tid til chaufførskift m.m. C2’eren blev tanket og Jens-Henrik kørte nogle gode omgangstider.

Efter 8 timers samlet kørsel, hvor det nu bare kørte, var alle glade, indtil Jens-Henrik kaldte ind, at nu var det slut. Motoren var stået af. Et kæmpe brag hvor røg, stumper og stykker fløj omkring!

Det formodes, at det var en knækket ventil, derfor var stemplet ødelagt, så plejlstangen gik igennem motorblokken både for og bag. Det skete ved 8000 omdrejninger ned ad langsiden, så heller ikke denne gang skulle det ternede flag blafre foran HM Motorsport. Alt det held og lykke, der blev ønsket for teamet var åbenbart ikke nok. Men tak til alle alligevel, specielt til vores gode mekanikerteam, som igen kæmpede.

Gurli Hansen.