Tankningsproblemer for Jan Magnussen
Jan Magnussen var ikke med, da hans stamklub arrangerede finalen i Auto-G DTC på FDM Jyllandsringen. I stedet var han i USA for at køre en Chevrolet Corvette i Grand-Am-løbet på Lime Rock-banen i Connecticut i USA sammen med sin ALMS-partner Antonio Garcia. Opgaven var at stjæle point fra konkurrenterne og dermed hjælpe Stevenson Motorsports-teamets faste duo, Robin Lidell og John Edwards, med en potentiel mesterskabssejr i GT-klassen, hvilket desuden ville udløse sejr til Chevrolet i konstruktørernes mesterskab. Men sådan gik det desværre ikke.
“Vi var nogenlunde med i den første del af løbet,” siger Jan Magnussen. “Antonio havde kvalificeret os til femteplads, men allerede kort efter starten lå han firer, og efter et vellykket pitstop cirka tre kvarter inde i løbet, hvor jeg overtog bilen, kæmpede vi os op på en andenplads — dog med et pænt hul op til den førende Corvette.”
Da Jan Magnussen drejede af for at foretaget løbets andet pitstop, blev han imidlertid ramt af den bagvedliggende konkurrent, og påkørslen fik konsekvenser for resten af løbet.
”Bilen tog skade, da han ramte mig, og da jeg havde fået tanket op, kunne mekanikerne ikke få brændstofslangen væk fra studsen. I forvirringen kørte jeg af sted med noget af grejet hængende på bilen,” forklarede en ærgerlig Jan Magnussen. ”Jeg blev naturligvis nødt til at køre tilbage til pitten, og da jeg samtidig får en stop-and-go-straf plus 60 sekunder, forsvinder vores chancer for at komme på podiet.”
Slutfacit blev en sjetteplads i GT-klassen for Jan Magnussen og Antonio Garcia, mens Stevenson Motorsports faste makkerpar – Robin Lidell og John Edwards – blev nummer fire. Uden at få den mesterskabssejr, man havde håbet på.
Jan Magnussen Presse.