Status for klubben pålidelighedskørere
Så er det vist tid til en oversigt over, hvordan det ser ud i AAS’ klubmesterskab i Historisk Pålidelighedsløb og det generelle mesterskab i FDM DASU Classic.
I expert-klassen i DASU Classic ser det ud til, at de to første placeringer er gået til hold i andre klubber, men Niels Iversen/Hans-Ole Nielsen i Golfen har stadig en chance for at redde en tredjeplads samlet, og det må siges at være flot. Det virker som om, man skal være enten far/søn eller gift for at få en højere placering…
I Sport har Torben Østergaard og undertegnede taget mesterskabet, men vi vil så gerne vinde med maksimum så vi har endnu en chance i finalen. Finn Kristensen/Jan Østergaard har stadig mulighed for at slutte som toer i Sportklassen og vi hjælper gerne.
Sidst prøvede vi at hjælpe på Møn/Bogø, men den hjælp kunne de ikke bruge, da et sjællandsk hold pludselig kørte både over evne og sluttede med blot otte strafpoint og dermed generel vinder af hele løbet. Det sker ikke så tit, at et hold fra sportsklassen dukker hele feltet, så tillykke til Claus Bernhard/Jan Pedersen med det flotte resultat.
Men vort eget klubmesterskab ser det p.t. således ud:
Vi –Torben Østergaard/Poul-Erik Hansen – fører med 195 point foran Niels Iversen/Hans-Ole Nielsen med 194 og med Finn Kristensen/Jan Østergaard med 192 og til sidst til alles overraskelse Henrik Møller-Nielsen/Martin Møller-Nielsen med 190.
Finalen bliver arrangeret af Motor Klubben Centrum, men igen ingen ved faktisk, hvor vi skal køre og hvor vi begynder og slutter, så det bliver en spændende afslutning på den del af sæsonen.
I starten af oktober går turen mod Lübeck, hvor vi skal ned at forsøge at vinde Mannshaftspreis for tredje gang i træk, hvilket ikke har været gjort før, og samtidig kører vi med for at vinde generelt, idet ingen danske hold har præsteret dette. Vi håber at, det er vores sidste løb hos Hanse Historic, idet vi næste år vi forsøge at starte i Rajd Polski Historic. Dette skulle være verdens næstældste rally, og så kan man spørge hvad er så det ældste? Jo det er Monte Carlo Historic, og der har man sat en grænsen for bilens alder således, at vores Manta er for ung og i øvrigt har der aldrig været deltagelse af en Manta i Monte Carlo. Så skulle vi deltage vil det kræve en anden bil samt et sponsorat fra danske spil på mindst en million.
Vi ser fem til at kunne skrive om afslutningen på de forskellige turneringer i år, og næste år har vi ikke en chance, da vi er rykket op i Expertklassen. Torben og jeg er ikke gift med hinanden, ej heller i familie, så det er på vej mod trange tider. Eller også skal vi bare gå ud og banke hele feltet. Vi prøver.
Tekst: Poul-Eik Hansen.
Foto: Michael Eisenberg.