Klubbens sponsorer

Siepmann kom under minuttet efter svær start

”Vi har haft mange projekter henover vinteren, og det er rart endelig at kunne komme afsted og få prøvet alting af under de rigtige forhold. Godt nok har jeg været nødt til at undvære træning og tidtagning, da min ældste datter blev konfirmeret lørdag – og det er trods alt vigtigere for mig. Til gengæld fik jeg da lov til at overhale en masse,” siger Christian Siepmann, der til SSC-klassen sæsonpremiere på Padborg Park måtte starte første heat fra sidstepladsen. Han kom frem i rækkerne, men oplevede så problemer.

2014-Bane-SSC-Siepmann-Christian-06

”Pludselig var der røg i bilen. Jeg fornemmede ikke, at der var ild i noget, men det var simpelthen for farligt at fortsætte. Efterfølgende fandt vi ud af, at der lå bremsevæske i bunden af bilen, som var blevet varmt nok til at lave røg.”

Efter at have fået styr på væskerne var teamet igen klar. I andet heat nåede den hurtige BMW desværre ikke mange meter, før det yderste led af en trækaksel knækkede. Det lykkedes Christian at få bilen i pit, og med kun 45 minutter til weekendens sidste løb kom teamets mekanikere på hårdt arbejde.

”Det er ikke småting at skulle skifte den slags, og slet ikke på så kort tid. Godt nok er en racerbil bygget til at skulle skilles ad, men det kræver at man arbejder hårdt og ikke laver fejl. Vi nåede heldigvis at blive klar til tredje og sidste heat – udelukkende på grund af en flot og ihærdig indsats fra mekanikerne,” siger Christian Siepmann, der var klar til sidste heat på Padborg Park, hvor han overhalede alle biler på nær en.

”Vi har længe kæmpet for at køre en omgangstid under den berømte 1-minuts-barriere på Padborg Park. Det lykkedes i dag, og jeg må indrømme at der var et stort smil inde bag hjelmen … det var rart endelig at opfylde dét mål,” siger AAS’eren.

”Det var et hårdt og sjovt løb her til sidst. Bilen er virkelig blevet hurtig, og at jeg rent faktisk kunne hale ind på den førende var imponerende. Det ser ud til at alle vores forbedringer har virket. Selv Kenneths (Melbye, chief engineer, red.) egenkonstruerede DRS-system virkede efter hensigten, så jeg er en meget tilfreds mand lige nu.

CS Racing.