Klubbens sponsorer

Kim Lund fortsatte, hvor han slap

Kim Lund Johansen og Madbull Racing tog sæsonstarten i Citroën DS3 Cup i strakt arm, da klassen kørte på FDM Jyllandsringen i weekenden. Silkeborg-køreren høstede en første- og en tredjeplads i den franske mærkeklasse.

Det er altid spændende når en ny sæson begynder. Hvor meget hurtigere er konkurrenterne blevet, og har vinterens forberedelser båret frugt? Hos Madbull Racing er der gået ufatteligt lang tid med at renovere sidste års vinderbil, der efter en hård sæson bar tydeligt præg af en af teamets sværeste sæsoner nogensinde.

2014-Bane-DS3-Lund-01

Ikke desto mindre kunne Kim Lund se sin knaldorange Citroën-racer i toppen af feltet igen. Kun weekendens gæstekører, Martin Jensen, kunne slå den erfarne midtjyde i tidtagningen lørdag eftermiddag. Havde det ikke været for en dåse energidrik, kunne resultatet for første heat have set endnu bedre ud. Fra næstbedste placering på startgridden fik Kim sendt den franske racer afsted lige hurtigt nok – tilpas hurtigt til at dommerne tildelte en strafbane for tyvstart.

”Der er ikke så meget at sige til det, for jeg fik simpelthen startet for tidligt. Inden løbet drak jeg en energidrik, og det har åbenbart kvikket mig så meget op, at jeg ikke kunne vente med at køre – så nu holder jeg mig bare til vand,” siger AASeren.

Kim kunne tage sin strafbane fra førstepladsen, og to konkurrenter nåede at køre forbi inden bilen var tilbage på banen og i fart. Resten af løbet pressede Kim bilen og evnerne helt ud til grænsen for at indhente de to forankørende, men det lykkedes ikke før det ternede flag blev vist. I det sidste løb på årets første løbsweekend var succesen til gengæld komplet. Efter en god start kunne Kim gå i front med Martin Jensen lige bag sig. Hele løbet igennem blev der kørt om placeringen, og selvom Martin til tider pressede hårdt på, kunne Kim holde sig i front til målstregen.

”Det var godt nok et hårdt løb!” siger Kim Lund. ”Der var varmt i bilen, og samtidig sørgede Martin for at presse mig til det yderste. Præcis som jeg troede at jeg var ved at få lidt luft, dukkede han op lige bag mig igen – og alligevel blev der kørt helt fair og med stor respekt. Det var en god oplevelse; ikke mindst at køre fra Martin, som jo ikke laver meget andet end at køre racerbil til daglig.”

Madbull Racing.