Klubbens sponsorer

Jan Magnussen bevarede føringen

Jan Magnussen og Antonio Garcia fastholder deres føring i GTLM-klassen i det amerikanske TUDOR-mesterskab efter et fredagsløb, som bød på en snurretur for Jan Magnussen og en imponerende comback af de to Corvette-kørere.

”Trafikken var ekstremt tæt til at begynde med, og alle GT-bilerne kørte i én stor flok, da jeg pludselig bliver ramt bagfra i et sving, snurrer rundt og holder ude i græsset med næsen den forkerte vej,” lyder det fra Jan Magnussen.

2014-Bane-USC-Magnussen-Jan-29

Uheldet skete 20 minutter inde i det to timer og 45 minutter lange løb, hvor Jan Magnussen var startet fra P6, men hurtigt avanceret til en fjerdeplads i et meget tæt felt. Danskeren genoptog kampen, men nu på en absolut sidsteplads i den ti biler store GTLM-klasse. Efter snurreturen iværksatte Jan Magnussen imidlertid et imponerende comeback, og med 53 minutter tilbage af løbet kunne han aflevere den gule Corvette C7.R til Antonio Garcia på en tredjeplads. Spanieren mistede et par placeringer under pitstoppet, men holdt sig i den forreste halvdel af feltet og kunne krydse målstregen på en fjerdeplads efter at have overhalet teamkammeraten Oliver Gavin i løbets allersidste minutter.

Det er første gang siden 12-timersløbet på Sebring i marts, at Jan Magnussen og Antonio Garcia ikke kunne stille sig øverst podiet. Her stod nemlig konkurrenterne fra Viper-teamet, og Jan Magnussen lagde ikke skjul på ærgrelsen.

”Bilen kørte suverænt, men vi er blevet straffet lidt af Balance of Performance-opdateringerne, som skal udjævne styrkeforholdet mellem bilerne i klassen. Vi har ikke samme overskud som tidligere, men jeg tror nu godt, vi kunne have vundet, hvis jeg havde undgået snurreturen tidligt i løbet,” forklarer Jan Magnussen. ”Vi gik efter en femte sejr, men fjerdepladsen giver os nogle vigtige point. Vi kunne måske have været mere aggressive derude, men vi fører stadig mesterskabet, så vi skal tænke strategisk og sikre os flest mulige point, når vi ikke kan vinde. Alt i alt et godt resultat efter omstændighederne.”

Jan Magnussen Racing.