Klubbens sponsorer

Frederik Nymark havde travl og forvirrende søndag

Løbsweekenden på Rudskogen i Norge blev en rodet en af slagsen. For det første skulle både kvalifikation og alle tre løb afvikles om søndagen. Derudover udbrød der en lille kamp mellem bilerne med turbomotorer og dem med V6-motorer.

Frederik Nymark havde haft to træninger af femten minutter allerede om fredagen og en om lørdagen, så både han og Nymark Racing følte sig godt rustet inden kvalifikationen. Under kvalifikationen viste det sig dog hurtigt, at bilerne med V6-motor ikke være med på den kuperede bane.

Bilerne med turbo motor havde en klar fordel over V6’erne. Da Frederik Nymarks bil er med V6-motor, kom han også til at lide under de manglende kræfter og sluttede som nummer seks. Som altid vender man de første otte biler fra kvalifikationen til første løb, hvilket betød en startplads som nummer tre til AAS’eren.

I første løb fik han og de andre kørere med V6-motor kærligheden at føle. Kort efter starten var det turbobilerne som pressede på bagfra, og Frederik Nymark kunne så prøve at forsvare sin placering, men lige meget hjalp det, og da han så det ternede flag, var han nummer otte.

Da sæsonen startede, valgte folkene fra Supertourisme-organisationen at montere en restrektor på de nye V6-motorer for at udligne effektforskellen mellem den nye V6-motor og den gamle turbomotor. Til andet løb fik alle V6 kørere en restrektor med et større hul, som skulle give motoren lidt flere af sine kræfter tilbage.

Frederik Nymark skal starte andet løb på pole, da starten igen bliver byttet fra første løb. Han får lavet en fornuftig start og kæmper hårdt for at holde sin førsteplads i løbet. Det viser sig dog at turbobilerne stadig havde overtaget, og Frederik Nymark må lukke et par stykker forbi på sidste omgang og sluttede som nummer tre.

Til dagens sidste løb fik V6-bilerne lov til helt at fjerne restrektoren. Da Frederik Nymark nu skal starte som nummer 4, håber teamet at det er muligt at køre lige op med turbobilerne. Frederik laver en rigtig god start og i første sving er han fremme som nummer tre.

Hurtigt viser det sig at han ikke har en mulighed for at komme med et angreb på de to turbobiler, der ligger foran ham, han må kæmpe hårdt bare for at følge dem rundt på banen. Frederik Nymark bliver nummer tre og teamet får trods alt en pokal med hjem, en trøstepræmie for en travl og forvirrende weekend.

Næste gang Nymark Racing stiller bilen klar i teltet til Frederik, bliver til natløbet på Padborg Park i september.

Nymark Racing