Claus Christensen godt forberedt til sæsonpremiere
Det kan godt være, at det er med sin velkendte Aquila CR1 fra de forgangne år, at Claus Christensen i den første weekend af maj kaster sig ud i kampen om mesterskabet i den hårde Special Saloon Car-klasse. Men der er sket en række ændringer på bilen. Såvel udenpå som inden under karrosseriet.
”Vi har foretaget en forbedring af vores kølesystem, så det meget bedre er i stand til at holde arbejdstemperaturen optimal for såvel vand som olie,” siger racerkøreren fra Århus. ”Derudover har vi foretaget en gennemgribende ændring af gearkassen på racerbilen.”
”Den har hele tiden haft seks gear, men sjettegearet har vi aldrig kunnet bruge på de danske baner. Nu har vi ændret på hele gearingen af gearkassen, dels med et meget længere førstegear, dels med en anden fordeling af de øvrige fem gear, så de passer meget bedre til de danske baner.”
Claus Christensen har haft lejlighed til at teste den nye opsætning på Padborg Park, og selv om vejrforholdene ikke var optimale, stod det klart, at der var sket en markant forandring af bilen.
”Nu bruger jeg alle seks gear, når jeg kører på Padborg Park, og det kommer jeg også til at gøre på Jyllandsringen,” siger han. ”Det er en helt ny bil at køre, og det er helt slut med at give beskeder over radioen på langsiden. Nu skal der nemlig skiftes gear, som var det en DTC-bil, for den vil hurtig gå i begrænseren.”
Atter er det hollandske APP Racing Engines, der har stået for at optimere Chevrolet-motoren, og firmaets indehaver Aart Andriessen var også til stede ved CC Competitions første test på Padborg Park, hvor bilen for første gang var ude at rulle i sine nye farver.
”Tectyl er den nye hovedsponsor for teamet, og er et resultat af vort mangeårige samarbejde med den danske importør Eurodeal og direktøren Michael Ullerup,” siger Claus Christensen. ”Tectyl-samarbejdet har i øvrigt betydet, at vi nu også har fået verdens førende firma indenfor bilpleje – Sonax – med som sponsor.
CC Competition.